Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání tělesné zdatnosti žáků městských a vesnických škol
Budková, Kristýna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem práce bylo porovnat tělesnou zdatnost žáků 7. ročníků základních škol ve městech a na okrese Nymburk. Pro testování tělesné zdatnosti žáků byly využity čtyři motorické - člunkový běh 4x10 metrů, skok daleký z sed a vytrvalostní člunkový běh. Teoretická část je především zaměřena na tělesnou zdatnost, její testovaní a poh dětí. Výzkumná část práce popisuje výzkum, vyhodnocuje a porovnává všechna získaná data testování tělesné zdatnosti žáků pomocí bodových norem Unifittestu 6 60 pro věkovou výsledků šetření vyplynulo, že úroveň tělesné podprůměrná, avšak žáci z městských škol dosahují ve všech čtyřech motorických testech lepších průměrných výsledků než žáci z vesnických škol. Průměrné STB žáků městských škol je 18,63 bodů a průměrné STB žáků vesnických škol činí 15,61 bodů. Testování prokázalo velmi špatnou úroveň vytrvalostních schopností žáků v
Specifika distančního vzdělávání na malé vesnické škole z pohledu učitelů
Vokatá, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá specifiky distančního vzdělávání na malé vesnické škole z pohledu učitelů v období školního roku 2020/2021 a nucené uzávěry škol v důsledku celosvětové pandemie Covid 19. V teoretické části práce vychází z dostupné literatury, která se zabývá distanční výukou, a dále ze šetření České školní inspekce. Práce definuje pojmy spojené s distanční výukou, její formy a metody, obsah vzdělávání a jeho proměny při výuce distanční, využití digitálních technologií při distančním vzdělávání, a poukazuje na klady a zápory distanční výuky. Vzhledem k tomu, že výzkum probíhá na malé vesnické škole a je věnován distanční výuce na malé vesnické škole se zaměřením na její specifika, obsahuje práce kapitolu, která je věnována právě malým školám na vesnici. Tato kapitola se věnuje pojmu venkov a vesnice, poukazuje na sociální a kulturní aspekty venkova a vysvětluje pojem malotřídní a venkovská škola. Empirická část je zpracována jako případová studie jedné konkrétní vesnické školy s malým počtem žáků a učitelů. Cílem empirické části bylo zjistit, jak učitelé prožívali období, kdy byly školy nuceny přejít na distanční vzdělávání a výuka probíhala mimo školu v online prostředí. Zda je možné nalézt nějaká specifika, výhody a nevýhody distančního vzdělávání, která vyplývají z velikosti školy...
Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Fukárková, Valerie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.
Marketingová strategie řízení vesnické školy v konkurečním prostředí škol městských
Šulcová, Karin ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Nosková, Lenka (oponent)
Závěrečná práce si klade za cíl zhodnotit marketingové strategie řízení vesnických škol v konkurenčním prostředí škol městských a obohatit je zkušenostmi řídících pracovníků, mými vlastními, stejně jako poznatky z odborné literatury, závěrečných prací SVPP a dostupnými výzkumy takovým způsobem, aby klasická vesnická škola byla schopna v tomto náročném konkurenčním boji obstát. Přínosem této práce je využití jejích závěrů jak řediteli vesnických škol, tak i jejich zřizovateli.
Analýza prostředí vesnické školy v 19. století na Českomoravské vysočině
Měřičková, Daniela ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
SOUHRN Název: Analýza prostředí vesnické školy v 19. století na Českomoravské vysočině Autor: Daniela Měřičková Katedra: Biologie a environmentálních studií Vedoucí práce: RNDr. Jan Řezníček, Ph.D. Abstrakt: Tato práce, řeší problematiku obecného školství v 19. století na vesnické škole v Českomoravské vrchovině, konkrétně v Krasoňově u Humpolce. Cílem práce je porovnání vybraných oblastí školství v 19. století s obecnou školou v Krasoňově a dnešní současnou školou. Je zaměřena na vybrané činitele výchovy - učitel, žák a škola. Zvolená problematika byla řešena pomocí rukopisu školní kroniky. V řešení byly použity metodiky kvalitativní i kvantitativní, dotazníkové šetření a rozhovor s pamětníkem za metody konstantní komparace. Práce představuje srovnání některých edukačních konstruktů, edukačních procesů a edukačního prostředí. Data z rozhovoru a dotazníku jsou porovnána se školou v 19. století, Krasoňovskou a dnešní školou. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že sociální a ekonomické postavení učitele, žáků i školy bylo jiné. Ředitel školy ve studované oblasti překonal nedostatky a meze školství své doby. Tato škola se lišila od ostatních škol v 19. století. I dříve závisel vyučovací proces na osobnosti učitele. Hlavním přínosem je ucelený přehled školství v 19. století na obecné škole, včetně zákonů,...
Začínající pedagog a začínající kroužek dramatické výchovy na vesnické škole
Fukárková, Valerie ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce si klade za cíl popsat činnost začínajícího pedagoga a začínajícího kroužku dramatické výchovy na Základní a mateřské škole Pernink, kde výuka na prvním stupni probíhá formou malotřídní výuky. V celkové organizaci kroužku se opírám o mé dosavadní pedagogické zkušenosti a odbornou literaturu, náplní tedy bude osobnostní a sociální výchova, průpravné hry a cvičení, základy hereckého vyjadřování, technika řeči, dramatické hry a improvizace a metody a techniky dramatické výchovy. Mým cílem, který mapuje tato diplomová práce je poskytnutí základů dramatické výchovy heterogenní skupině dětí. KLÍČOVÁ SLOVA: Učitel, začátečník, dramatická výchova, vesnická škola.
Marketingová strategie řízení vesnické školy v konkurečním prostředí škol městských
Šulcová, Karin ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Nosková, Lenka (oponent)
Závěrečná práce si klade za cíl zhodnotit marketingové strategie řízení vesnických škol v konkurenčním prostředí škol městských a obohatit je zkušenostmi řídících pracovníků, mými vlastními, stejně jako poznatky z odborné literatury, závěrečných prací SVPP a dostupnými výzkumy takovým způsobem, aby klasická vesnická škola byla schopna v tomto náročném konkurenčním boji obstát. Přínosem této práce je využití jejích závěrů jak řediteli vesnických škol, tak i jejich zřizovateli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.